Start BOCK-campagne vrijdag 11 december

Vrijdag 11 december 2020 om 11.00 uur wordt de BOCK-campagne gestart voor een veilig verloop van carbidschieten in Nederland. Zeker dit jaar, met een vuurwerkverbod en een toenemende belangstelling voor carbidschieten, is de BOCK-campagne van groot belang.  
 
Het 2020-motto is: Een echte BOCK verknalt het niet

De focus ligt in dit bijzondere jaar op de volgende boodschappen: 

  • Doe het niet als je het nog nooit gedaan hebt 
  • Vraag een ervaren BOCK wanneer je gaat carbidschieten 
  • Doe het niet als je het nog nooit gedaan hebt 
  • Vraag een ervaren BOCK wanneer je gaat carbidschieten 
  • Houd je aan de coronaregels wanneer je gaat carbidschieten 
  • Uw hulp kan bestaan uit het volgende 
  • Aandacht besteden aan de BOCK-campagne op uw website 
  • Aandacht besteden aan de BOCK-campagne in uw huis-aan-huis-bladen 
  • Aandacht besteden via de social-media-kanalen van uw organisatie 
  • Aandacht besteden aan de BOCK in uw ‘eindejaarscommunicatie’ 
  • Aandacht besteden aan de BOCK-campagne in de voorbereidende overleggen Oud & Nieuw 
  • Aandacht besteden aan de BOCK-campagne op uw website 
  • Aandacht besteden aan de BOCK-campagne in uw huis-aan-huis-bladen 
  • Aandacht besteden via de social-media-kanalen van uw organisatie 
  • Aandacht besteden aan de BOCK in uw ‘eindejaarscommunicatie’ 
  • Aandacht besteden aan de BOCK-campagne in de voorbereidende overleggen Oud & Nieuw 
  • De BOCK-campagne (flyer) rechtstreeks in handen geven van de aanvrager/carbidknallers en er het gesprek over aangaan 

Pers en persmoment 
Vrijdag om 13.00 uur is er vanuit het campagne team (waarvan we als VNOG ook onderdeel uitmaken) een Teams-persmoment. Vanuit de VNOG nodigen wij hiervoor ook regionale pers uit.  Omroep Gelderland is bezig met een productie rondom carbidschieten, deze is sterk gericht op voorlichting rondom carbidschieten. Zij maken hierbij ook gebruik van het BOCK-campagne-materiaal.  

Vanuit het BOCK-campagne-team wordt aansluitend aan het persmoment landelijk een nieuwsbericht verspreid.  

Toolkit (let op! Publicaties pas plannen na 11 december 13.00 uur!) 
Via de Google-Drive BOCK-Toolkit hebben gemeenten toegang tot alle basisinformatie en communicatiemiddelen van deze campagne die lokaal ingezet kunnen worden. De komende tijd wordt de toolkit nog verder aangevuld. Voor achtergrondinformatie is de website www.wieisdebock.nl weer up-to-date gemaakt. 

Basisinformatie: 

  • een 2020-advertentie en flyer. In beide kan links onderin het logo van de gemeente geplaatst worden. Er is dus ruimte voor het verpersoonlijken door een gemeente. 
  • het BOCK-logo,  
  • het Mooi-Wark-filmpje over veilig carbidknallen,  
  • Beeldmateriaal 
  • het nieuwsbericht inclusief afspraken over de woordvoering,  
  • visuals voor social media,  
  • En de door het BOCK-team te gebruiken contentkalender. Het dringende verzoek is om de contentkalender leidend te laten zijn; de voorkeur gaat uiteraard uit naar een eerste plaatsing op de landelijke BOCK-kanalen waarna met de lokale kanalen vrijelijk gevolgd kan worden. 

Hashtags

Het zou daarnaast een heel sterke ondersteuning zijn wanneer de door de BOCK gebruikte hashtags gebruikt worden:

  • #EenechteBOCKverknalthetniet
  • #AlleensamenmeteenechteBOCK
  • #WieisdeBOCK. 

Mis je iets? Laat het weten via communicatie@vnog.nl. Succes! 

Voeg toe aan selectie